søndag den 6. februar 2011

GOODBYE-PARTY

I aftes holdt Jian en afskedsfest, da han har fået nyt arbejde og forlader Berlin. Han holdt festen i Friedrichshain på karaokebaren Myjajji – og indehaveren af denne bar viste sig at være Gianni, som jeg mødte til festen i Fernsehturm for et par uger siden. For første gang føltes Berlin lille! Men i virkeligheden er det nok snarere den internationale cirkel, som jeg bevæger mig i, som er en sluttet kreds af mennesker, der kender hinanden på kryds og tværs.
Vægmalerier på Myjajji bar, Weichelstrasse 27, Berlin

Myjajji er en japansk inspireret bar med separate karaokerum, hvor døren kan lukkes til, så sangerne ikke kan høres i barområdet. Sådan skal det være. For et stykke tid siden var jeg på Hafenbar (Chaussestrasse 20) med Inggrid, som er en ret stor karaokebar i Mitte, og folk der kommer her, kommer seriøst kun for karaoke – et sted jeg ikke frivilligt vil besøge igen. Hafenbars historie går ellers 40 år tilbage og er efter sigende Berlins ældste diskotek – der er dog intet tilbage af en eventuel tidligere glansperiode.

Efter Myjajji gik vi igennem regnvejr og mudder til Rosi's for at danse til noget drumbass og electro. 

Rosi's, Revaler Strasse 29, Berlin


Ingen kommentarer:

Send en kommentar