torsdag den 3. februar 2011

DEUTSCH LERNEN

Efter at være startet på sprogkurset synes jeg, at det virkelig er gået fremad med mit tyske. Nu har jeg ingen problemer med at kaste mig ud i at tale det, men jeg har også blevet bevidst om, hvor meget arbejde det kræver, at nå til at kunne beherske et nyt sprog. På mit hold har vi tilsammen otte forskellige modersmål, hvilket betyder at på trods af, at vi er på samme niveau, har vi alle individuelle udfordringer og hver vores accent. For mig er problemet (udover at få repeteret de grammatiske regler) at få lært den rette artikel til hvert navneord… det er jo double up hvert gang man skal lære noget nyt! Udover sprogkurset lærer jeg mig tysk ved at læse og analysere sætninger i artikler i blade og aviser. På sprogkurset er det en uudtalt regel, at vi taler tysk med hinanden - også hvis vi eventuelt har et andet sprog til fælles. Det er virkelig anstrengende, men den bedste måde at lære på.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar