mandag den 14. februar 2011

DAS KENNEDY MUSEUM

I går besøgte jeg Kennedy Museet sammen med min mor, mens min far så Hitler und die Deutschen-udstillingen, som har fået forlænget visningsperioden til udgangen af februar (jeg besøgte udstillingen her i november sidste år).

Kennedy museet er meget lille og består af enkelte af JFK’s personlige ejendele og ellers af en flot s/h-fotoudstilling, der meget godt viser, hvordan præsidentparret brugte fotografiet til selviscenesættelse. Der var også to andre små fotoudstillinger James Dean – A Different Icon (til 20. februar 2011) og Obama’s People/The Family (på ubestemt tid). Da vi kom ud af museet begyndte det at sne kraftigt, men det gik heldigvis hurtigt i sig selv igen. Frokosten i går spiste vi på Restaurant Nolle ved Friedrichstrasse Bahnhof. Maden var udmærket, men restauranten lidt stilforvirret. Jeg fik en Berliner Kartoffelgemüsesuppe, som varmede rigtig godt.
Kennedymuseet ligger på Parizer Platz 4a og Restaurant Nolle på Georgenstrasse 203.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar