torsdag den 24. marts 2011

UDSTILLINGER PÅ MARTIN-GROPIUS-BAU

Efter sprogkurset tog jeg i dag ind for at se udstillingen Kompass – Zeichungen aus dem MoMA (vises indtil 29. maj 2011) i udstillingsbygningen Martin-Groperius-Bau. Udstillingen var virkelig god og inspirerende! Den indeholdt tegninger, skitser, forskellige typer af collager fra en række forskellige kunstnere. Jeg så også udstillingen Wenn der Vorhang fällt – en fotoudstilling af skuespilleren/fotografen Margarita Broich (vises indtil 30. maj 2011). Udstillingen viser forskellige skuespillere, fotograferet lige efter en optagelse eller forestilling er forbi. Først så jeg fotografierne uden denne viden og synes ikke, det var nogle særlig spændende portrætter. Da jeg så læste brochuren bagefter og fandt ud af, hvad udstillingen egentlig gik ud på, blev jeg nødt til se den igen - og så syntes jeg også, den var en del mere interessant.
Martin-Gropius-Bau, Niederkircherstrasse 7, Berlin

Ingen kommentarer:

Send en kommentar