mandag den 29. november 2010

GENDARMENMARKT

I weekenden kiggede jeg også forbi det danske julemarked ved den danske kirke i Wilmersdorf. Det var dog kun et hurtigt visit, for jeg savner endnu ikke Danmark så meget. Men nu har set både det finske, det svenske og det danske julemarked i Berlin.

Jeg besøgte også julemarkedet på Gendarmenmarkt og det må være dette julemarked, man taler om, når man siger, at Berlin er et paradis for julemarkedsenthusiaster. Gendarmenmarkt ligger perfekt mellem de to store, flotte kirker Deutscher Dom og Französischer Dom. Det koster 1 euro overhovedet at komme ind på markedet, men jeg synes, at det var meget hyggeligt og stemningsfuldt. I boderne kan man købe en masse mærkelige ting som smykker, tasker, glasvarer, lamper etc. Det eneste jeg kunne overveje, er noget af det julepynt i udskåret træ, som fås rigtig mange steder. Men der var også rigtig mange boder, der solgte spændende madvarer, både tyske og udenlandske specialiteter.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar