søndag den 28. november 2010

BOLIGJAGT

Tirsdag aften så jeg en lejelighed i Friedrichshain, som jeg blev ret vild med. Den var nøjagtig, hvad jeg havde ledt efter. Altbau og med værelser med højt til loftet. Sammenlagt har jeg nok kun brugt 5-6 dage på at lede efter lejelighed, men det har alligevel været en rutsjebane følelsesmaessigt. Derfor er det en stor lettelse, at jeg ikke skal bekymre mig om det mere (lige foreløbig). Ud fra billederne i boligannoncerne har jeg været ude og se på lejeligheder, som bare ikke var gode i virkeligheden, for beliggenhed betyder en del i Berlin. Områderne hvor Berlinmuren lå kan nogle steder stadig være så øde og menneskeforladte, at man ikke har lyst til at bo der. Men nu har jeg altså fundet en god lejelighed, som jeg flytter hen i 1. december : ).

Nedenstående billede tog jeg i torsdags, efter jeg havde fået nøglerne til lejeligheden. Det var frostvejr men dejligt solskin.

Udsigt fra Warschauer Brücke, Berlin


Ingen kommentarer:

Send en kommentar